zondag 19 februari 2017

Engeltje op de schouder!


Vandaag weer op pad geweest.
Nu weer eens op een stuk, waar ik vorig jaar met Rogier een zeer goede middag hadden met,  behoorlijk wat snoek van formaat.
Daarna zijn we er nog wel eens geweest, maar het leek wel dood gebloed.
Dus vandaag maar weer eens proberen!
De eerste helft van dit stuk is taai, geen snoek te vinden en ben bijna van plan terug te gaan.
Maar ik zet toch even door, er volgen nog twee van een soort kommetjes.
Die twee stukken zijn net iets dieper, misschien dat er toch iets ligt.
De eerst kom daar doe ik verschillende worpen, maar zonder resultaat.
Dan toch maar 1 worp strak om.de hoek, en dat is raak eindelijk dan toch snoek.
Na een leuke dril kan de rakkert op de kant, en een  foto 68 cm.

Ik ben er blij mee want het was niet best de laatste 2 weken.
Dan ga ik weer verder maar weinig Leven, en na 15 minuten beland ik bij kom nummer 2.

Ook hier verschillende worpen en een aanbeet volgt, mis dan weer hap en raak.
Deze keer iets kleiner, maar snoek is snoek de grote maakt me niet uit.
Daarna is het met deze stek wel gedaan, het is niet best.
Dus verkassen naar de volgende stek, hier waar afgelopen week het ijs lang bleef liggen.
En zelf gisteren nog, een behoorlijk stuk.
Het is echt een kouder deel hier in de omgeving.
Hier doe ik verschillende worpen, kom nog wat kuif eenden en smienten.


Maar dat is ook het enige wat ik hier beleef.
Op de ongeveer honderd weg stuivende meerkoeten, op een zeer goed punt om te werpen.
Dat is nu niet meer nodig dit stuk is verstoord nu.
Ik ga weer verkassen, nu naar de kaas boerderij van gisteren.
Ten minste 100 meter verder op!
Hier een betonnen oprit of brug.
Dan maar vanaf hier wat worpen, zit ook een mooie splitsing bij, dus perfect voor snoek.
Goed uitkijken op dit soort bruggen,  met alg
erop kunnen ze spek en spek glad zijn.
Verschillende keren ben ik er al bijna op onderuit gegaan.
Gelukkig zitten alleen de randen wat met alg.
Dus er kunnen veilig wat worpen worden gedaan, alleen zonder resultaat. 
Ik ga weer verder, en dan ineens klabam en beland met een flinke smak op mijn rechter kant arm onder het lichaam 
Met mijn kop klap ik tegen een verrotte houten balk.
En precies ook nog op mijn tennis arm.
Gelukkig valt de klap op mijn hoofd mee, maar dit had maar iets gescheeld een centimeter of 10.
Dat was niet best geweest dan had ik echt vol met mijn hoofd op het beton gestuiterd.
En dat was een andere situatie geweest, dan had de arm de klap op mijn hoofd niet opgevangen, het is als of er een engeltje op mijn schouder zat.
Die is er niet best afgekomen er rest alleen een pluk veren.
Ik doe nog wat worpen op dit stuk, maar het gaat allemaal stroef.
Toch behoorlijk wat last van de arm pols en muis van de hand.
Ik verkas maar naar een volgende stek, ik moet even bekomen van het op mijn plaat gaan.
De volgende stek, daar verwacht ik toch wel wat.
Ziet er goed uit, ben er gisteren nog langs gereden.
Na een minuut of 10 hier een forse aanbeet maar wordt niet verzilverd.
De rest van het stuk valt me echt tegen, had het anders gezien wel voldoende spelt aas her en der, een goed teken!
ik besluit terug te gaan en het water aan de andere kant van het kruispunt te nemen.
Hier laat ik de Buster lekker op het water kletsen.
Wat resulteert in een explosie van spelt aas.
En een dikke vette kolk van snoek.
Ik doe verschillende worpen, het spelt aas schiet weg snoek er achter aan.
Deze heeft duidelijk geen zin, in een een kunstof hap.
En gaat voor verse en echte vis!
Spelt aas voldoende aanwezig en ook verschillende jagende snoek, maar deze heeft het ook echt voorzien op echt aas, de Buster blijft on aan geroerd.
Ik ga naar de overkant van de weg een mooie maar smalle aanleg stijger in het verlengde van een zij sloot.
Hier kan ik mooi het stuk af vissen, her en der een bootje de overkant mooi onregelmatig met afsterven riet.
Echt bedoeld voor snoek, die hier zich goed kan verbergen.
Verschillende worpen vliegen over en op het water.
Dan een paar stappen verder, een geblaf en gegrom en vanuit het niets tussen een laurierhaag duiken er in eens 3 zeer grote Rot Rotweillende honden op me af.
Ze hebben hun tanden gescherpt, ik zie het.
Net gepoetst met prodent, ze zijn glanzend wit!
Ze glitsteren in de zon, 3 zeer grote gebitten die op me af komen het Rot Rotweillende kwijl vliegt in het rond spat op mijn broek, de tanden klapperen gritstsend langs mijn broek, ze ruiken bloed van mijn eerder gevangen snoek.
Ter nauwer nood weet ik mij speer euh jerkbait hengel, zo in positie te brengen, dat ik met de onderkant gericht kan richten.
De volgen de aanval van de Rot Rotweillende honden kan worden gepareerd.
De drie gebitten met rond vliegend kwijl komen weer op me af het middelste gebit van de aanvoerder Rot Rotweillende hond komt op me af.
En dan een flinke tik met de onderkant van de jerkbait hengel op de dikke neus weet ik de dikke Rot Rottweiler af te wenden.
Aj, Ajjijij, Aj met zijn dikke korte drolle staart tussen zijn kromme poten, kiest hij het rot Rotweillende hazen pad.
De andere twee drolle staarten twijfelen, het kwijl druipt langs de bek, maar ze druipen af
dreigend hef ik de jerkbait hengel van  Cor Spinhoven.
Speciaal heb ik deze laten maken voor dit soort onvoorziene situaties.
Weer kruip ik door het oog van de naald op deze zinderende zondag!
ik hou het voor  gezien op deze onheils plek, glibberen over het met Rotweillend kwijl verlaat ik de stijger.
Maar voel me voldaan na dit gevecht tussen mens en monsters.
De aangrenzende Poelier stond al klaar zijn messen slijpend, ik zag hem al de kilo stukken van mijn verscheurde lichaam bewerken en in de vitrine leggen.
Vlug ga ik naar de overkant, een veiliger stuk.
Ik vervolg werpend mijn pad langs het water, wat een dag!
Na een klein half uur, hou ik het voor gezien.
Ga er van door is mooi geweest.
Onderweg naar huis kom ik nog wat groepjes van twee vissers tegen.
Even info vragen wat bij hun het resultaat was.
Het eerste groepje 5 stuks, de tweede groep 7 stuks.
Groep twee vraagt aan mij, wat is de vangst bij jullie vandaag?
JULLIE!!!!!!
ik zit toch duidelijk alleen in de auto, of ziet hij iets iemand die ik niet zie?
Het engeltje op de schouders soms!!!!

Op naar een volgend avontuur en A JE TO.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...