donderdag 16 februari 2017

Toch maar weer met de Mosquito! 15/02 2017


Nou vandaag weer oppad, dacht ook echt dat het de dag zou zijn!
Maar nee hoor, juist de stek die ik in gedachten had, lag nog onder het ijs meters dik.
En ook de daarop volgende stukken, dus weer terug en dat scheelt zeker 12 kilometer.
Maar ja het hoort er nou eenmaal bij.
Dan gelukkig het stuk waar ik van zaterdag op zondag nacht ben langs gekomen, geheel zonder ijs.
Ik besluit even door te zetten met de Mosquito.en de Ondex spinner.
Vlug de auto langs de kant en werpen maar, bij de tweede worp is het al raak.
Een mooi rakkert van goed in de 70 cm!
Dan eerste klas geklungel met het schepnet,
Ik denk de snoek zit nog vast!
Maar achteraf heeft hij zich kunnen bevrijden, met behulp van een kluit met takken.
Dus weg snoek, en dan komt het bijgeloof ook weer naar boven drijven.
Zo snel al een snoek, is voor de rest van de dag niks meer vangen.
En het klopt sommige vissers,zoals Rogier geloven er niet in.
Maar het is echt zo 9 van de 10 keer klopt het.

Rogier zou trouwens ook mee gaan vandaag, maar heeft zoals gewoonlijk ineens weer wat anders te doen.
Hij is een soort afwachtende visser, hij belt dan in de middag of het al wat is.
En rond 12.30 telefoon Rogier of het al wat is, nee dus Rogier.
Maar omdat het mooi weer is, heeft hij toch zin om te vissen.
Mooi weer visser ?
Ik vis nog even een klein stukje af op deze stek.
Blijf ook nog aan zo'n honden afschrik lint hangen met de spinner, ik kan zeggen niet fijn je moet hem ook los halen die spinner.
Zie naderhand ook nog een reiger zitten tegen en half onder een brug, ziek dus want anders was hij er al lang vandoor gegaan.


Daarna terug naar de auto en richting de stad, de buiten rand.
Daar moet veel snoek zitten, en van redelijk formaat.
Dus proberen, en ik ben er al een keer geweest met Rogier en hij pakte daar nog een leuke snoek van 78 cm.
Nou het was is een taai stuk de snoeken, hebben duidelijk totaal geen zin.
Er komen nog twee vissers bij, die gaan een andere richting op.
Naderhand zie ik dat één van hen al een snoek te pakken heeft, dus er zit wat.
Ook een teken dat ze toch langzaam aan, weer trek krijgen.
Even later volgt nummer 2.
Bij Rogier en mij helemaal niks.
Dan vind ik nog een pijpekop, strak tegen een molshoop aan en die zijn hier genoeg, bijna nog meer dan gras sprieten en die zijn er echt voldoende.

Mooie vangst dus, ben er weer blij mee.
Dan maar retour auto, het is weer mooi geweest.
Nog een paar laatste worpen en ineens een dreun, toch nog snoek echt op het laatst.


Het werd tijd ook wat een taaie dag.
Morgen maar weer oppad kijken of ze nu los komen.
En ik pak nu toch echt de jerkbait hengel.
Wakker schudden die vis.
Maar ja dat zei ik gisteren ook!

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...