donderdag 11 mei 2017

Bier,Honing en een soort Aardbeien Saus!



Gisteren er maar weer op uit, lekker bij komen aan de waterkant.
Het weer was redelijk te noemen, en dan wil je toch even lekker aan het water zitten.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan waar ken ik dit van.
ik had nog wat, van dat Bier en Honing mengsel over van het weekend.
Dus mee dat spul ik maak geen 5 of 6 voerplekjes, die afstanden zijn voor mij nog niet te overbruggen.
Dus één voerplekje en dan minimaal voeren, 2 maïs korrels op de hair met 3 made en afwachten.
Maar het eerste uurtje was saai te noemen, en dan wil je verplaatsen.
Maar ik heb daar nog niet zo de puf, kracht of wat dan ook voor.
Dus nog wat voeren, maar nu heb ik vorig jaar bij het blad de Beet een voer pakket gehad!
Daar zat een zak pallets in, vis eitjes en wat andere rommel, een soort Tova saus in een flesje.
En nee ik heb er niet van gesnoept!
Het enige wat ik er mee kan doen, is gewoon lekker door het voer mengen zo af en toe.
En dat was dan dinsdag, dus hup een paar flinke druppels van die Tova kleurige aardbeien kleur saus over het voer.
Gewoon lekker toch, tenminste zo zag het er uit.
En een goede hand van dit mengsel bij de dobber.
Afwachten maar weer, maar dat afwachten duurde niet echt lang.
De dobber tikt mooi omhoog gaat plat liggen, gaat dan weer schuin staan, en schiet dan als een speer onder water.
Aan slaan, ik denk gelijk aan karper maar dan komt de mooie gouden gloed iets naar het water oppervlak zeelt!
En een mooie zeelt ook nog, die mag voor mij weer op de lijst.
Maar eerst  maar in het net zien te dirigeren, mooie sport ook zo'n zeelt aan de haak.
En na een paar minuten komt deze zeelt op
de kant.


Ben er weer blij mee de eerste zeelt van het seizoen.
Daarna is het weer een tijd niets, Rogier haakt ook nog aan!
Hij vraagt zullen we even aan de andere kant van de brug gaan proberen, dus laten we dat maar doen.
Eigenlijk is bij mij het vertrouwen er een beetje uit, maar we zitten daar net lekker in de zon.
Ik werp de pen net een kleine meter voor de kant in, Rogier een beetje in het midden van de sloot.
Bij elke dobber, nog een klein handje van het Bier, Honing en Aarbeien achtige Tova
mengsel.
Dan maar weer afwachten, Rogier heeft op deze stek wel vertrouwen, en staat te kijken van de hoeveelheid activiteit.
Bij mij is het een licht geknabel aan het aas, echt van tik, tik.
ik zeg tegen Rogier klein spul waarschijnlijk voorn.
Dan weer knabbel, knabbel dat kleine spul vreet alles van je haak zeg ik nog!
Dan zakt de pen langzaam weg, ik sla aan en als een speer schiet de lijn van de molen.
Karper en wat voor één, ik heb moeite om de vis onder controle te krijgen, hij scheert langs de plompebladen.
Dan weer langs overhangende takken.
Dan duikt hij bijna tegen de kant, en in de plompebladen, maar kan hem er weer uit krijgen.
Maar het kost moeite, Rogier roept met schepnet in aanslag, kun je de slip niet strakker zetten.
ik zeg nee hij staat al strak zat, ik heb geen zin in lijn breuk.
Het is een beetje spelen en vechten, na een minuut of wat, het lijken er wel 10, kan Rogier hem eindelijk scheppen.


Een mooi schub karper kan weer op mij lijst, voor mij weer een record.
Rogier vist hierna nog verder, en ik geniet gewoon nog even na.

Daarna maar weer op huis aan, en in de avind nog even kijken met Jan.
De avond leverde niks op, maar wel de 2 opvolgende avonden 2 x brasem, en zo elke dag nog vanaf vorige week vrijdag vis in het net.
Het nieuwe mengsel Bier en Honing en Aardbeien




Ik.mag niet klagen, voor mij nu al een goed seizoen wat net begint.
Moet wel zeggen dat ik heel veel keer voor niets op pad ben geweest, maar dat moet je er voor over hebben.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO.

Met het schrijven van dit stukje waar in ik Catwaezel noemde.
Blijkt de acteur die Catwaezel speelde vandaag 11 mei te zijn overleden!
Mijn
Voor de jongere een onbekende maar de oudere vissers onder ons een bekende.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...