vrijdag 1 december 2017

Ondex nr 6!!!


Na de Tour Le Mosquito, nog enkele sessies gedaan.
Ook weer met de Mosquito, vind het best wel een fijn hengeltje.
En de laatste paar keer ook niet geheel voor niets.
Ik gebruik nog steeds de Ondex nummer 6, al zijn wel de ruitertjes erg snel stuk.
Komt misschien omdat ik te wild werp of iets dergelijks, zal wel ergens door komen.
Misschien moet ik zelf maar een spinners gaan maken, zo heel moeilijk is het nu ook weer niet.
Bespaart ook weer geld!!!
Vorige week was er nog een paar keer een sessie dat ik niks heb gevangen, en gelijk,versus spinner versus Buster heb getest.
Maar geen vangst verschillen.
Alleen maar volgers op beide stukken aas.
En de volgers hielden het ook alleen bij volgen, een soort wegjaag gedrag van de snoek.
De week ervoor nog wel leuk gevangen.

 Weer eens een stuk geprobeerd wat ik sterk heb onderschat, maar nu intussen ook weet dat er waarschijnlijk niet meer in zit als wat ik heb gezien.
Maar zelfs dat kan misleidend zijn, dus nog een paar keer afvissen.

 Ik zie het nu weer als een nieuwe stek, dus de moeite waard ook door de omgeving.

 De dagen erna is het compleet snert, of bruinenbonen soep weer.



Al is pompoensoep ook nog wel lekker om eerlijk te zijn ook, met snertweer!
 En zuurkool weer hebben we ook gehad!

 Maar toch gevangen is er, tussen het eten door, en dat op momenten waarop ik zelf dacht dit wordt niks.
En dan op de dagen dat ik dacht, dat wordt hem en werd het totaal niks.









Afgelopen woensdag ook nog een paar snoekjes mee gepakt, was ook weer zo'n half zacht dagje




Maar ik had weer een geschrik, geschrokken  moment, de onthaak tang zat niet in de tas!
Wat een drama gelukkig bij de eerste snoek zat de dreg netjes in de hoek van de bek.
Maar dan begin je behoorlijk te balen dit wordt een rit terug naar huis, en dan zit de sessie erop ook.
Het is al een drama dat ik zonder tang op pad ben.
Terug bij de auto alles nazoeken.
Ik weet ook zeker dat ik 2 tangen thuis heb liggen, en vergeten ben mee te nemen, stomkop dat ik ben.
Maar wat doe je er aan, balen doe ik behoorlijk.
Ik heb nog een rugzak in de auto, misschien dat er wat in zit!
En ja hoor nog een tang, en dit klopt alleen nooit meer aan gedacht.
Ik heb bijna voor elke sessie een tang.
Voor het Jerkbaiten, en in de tas als ik met de Mosquito mee heb, en voor het bellyboaten  pffffffft gelukkig grijp je dan niet mis.
Dus als ik thuis kom gelijk de andere tangen weer in de auto.



Afgelopen zaterdag tijdens een sessie, eerst nog even langs de zuivelboerderij.
De melk is daar zo lekker, is in de weide omtrek ook niet te vinden dus maar even wat meegenomen.

Maar ja dan blijft het weer niet alleen bij de melk, dus nog een wildzwijn grof worstje erbij, yoghurt en een lekker stukje kaas en de roomboter niet te vergeten.
Ook dit soort momenten horen bij het vissen, ben je in de buurt waar ze dit verkopen moet je het gewoon mee nemen, het is zelfs goedkoper als bij de super.
Nu maar weer afwachten wat het komend weekend wordt, de kerstboom moet worden opgezet, en nog wat klusjes.
Ook is de visbeurs in Utrecht, ik moet nog een nieuwe reel kopen, ik heb nu nog maar één goed werkende reel dus geen backup.
We kijken wel, misschien toch maar wachten voor het nieuwe seizoen maar ja dat duurt nog 4 maanden!
O ja nieuwe laarzen ook dat wordt tijd.
Misschien zondag even de beurs pakken, eigenlijk zijn er nog wel enkele dingen te halen.
Neem bijvoorbeeld het materiaal om spinners te bouwen!

Maar voor nu A JE TO en tot een volgend avontuur!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...