zondag 14 januari 2018

The Stealth!



Nu ik dit schrijf, ben ik intussen bezig om een andere belly boat te kopen.
Hier was ik al eerder over begonnen, en nu is het dan zover.
Of het een verstandige keuze is, de toekomst zal het leren.
De nieuwe is wel een stuk zwaarder dan de oude.
Maar ik denk ook steviger, ook het type  boat ziet er beter uit.
Dus de oude vertrouwde groen Outcast Super Fat Cat, maar te koop gezet.
Intussen enkele dagen verder!(donderdag)
Eindelijk dan reactie  vanavond komt er iemand om de Out Cast te kopen,de vraag prijs wordt geboden na dat er eerst nog gevraagd werd of er iets van de prijs af kon.
Maar de Outcast is gewoon zijn centen waard is gewoon een goede boat!


Dan nu nog mijn snorfiets eruit, en er zijn voldoende financieen om de nieuwe  belly boat ,The Stealth te financieren.
De snor gebruik ik bijna nooit meer, dus staat flink in de weg.


Intussen een dag verder tijdens, het schrijven van dit blog verhaal.( vrijdag)
Nou de oude vertrouwde Outcast belly boat, is inmiddels verkocht.
Best snel eigenlijk, was hij niet verkocht ja dan had ik gewoon verder blijven varen.
Ik had al een nieuw plateau uitgezaagd, om de fishfinder,  hengelsteun en gopro, op te monteren.
Wat resulteerde na het uitzagen van een stuk trespa op de viskamer, een grote stof bende.
Dus dat was allemaal voor niets, nu had de Outcast ook niet nog een week of wat te koop moeten staan dan was het feest ook niet doorgegaan.
Zo was ik best wel gehecht aan de Outcast, en kon er best wel moeilijk afstand van doen.
Maar ik zet mijn blik in de toekomst, tenminste je moet met de toekomst mee gaan.

Nu vandaag de snor op marktplaats gezet, en staat er nog geen 5 minuten op, en ik kon hem op gereserveerd zetten.
Dit ging snel, morgen komen ze kijken kopen.
Hopen dat het door gaat, misschien heb ik dan de zelfde dag nog de nieuwe belly boat.
Dat zou niet gek zijn, dan kan ik volgende week eens kijken om het water op te gaan.
Ik ben er al wel uit welk merk het wordt, de 12BB stealth black, of de totaly black.
En dan met of zonder paddels, daar ben ik nog niet geheel uit om eerlijk te zeggen.
Ik weet paddels kunnen op een belly boat flink in de weg zitten, zie het als een middel om bij vermoeidheid in de benen thuis te kunnen komen.
En dat is het enige voordeel, sneller op een goede plek, daar weet ik niet van of het nut heeft!
Kan zijn, maar ik begin meestal gelijk met vissen, en ga dan al vissend naar een stek of een plek wat me bevalt.
Ik moet er echt over denken, al staat het allemaal wel stoer op dat type belly boat.
Het moet echt functioneel zijn, ander is het iets wat in de weg gaat zitten stoer betekent niet altijd functoneel.
Ook straks als ik de hengel steun, en de fishfinder er op ga plaatsen.
En dat gaat met zogenaamde gluepads.
Dat systeem is wat dat betreft een verademing, maar je moet wel zeker weten waar je iets plaatst.
Anders is het toch echt misplaatst en is er geen weg terug en geen grapje dan.
Dus goed weten hoe je, een hengeltje werpt en gebruikt. En hoe je een visje gaat landen, het is niet lukraak plakken, dus eerst varen en kijken wat en hoe ideaal is.


Intussen zitten we op de zaterdag, de snor is verkocht jippie, de financiƫn zijn rond.
Wel wat gedoe kon er meer voor krijgen na dat ik hem aan een ander had beloofd, en dat zit me dan niet lekker.
Dus toch voor het mindere bedrag gegaan helaas.
Geen spijt dat de snor weg is, stond ook in de weg en rijden deed ik er amper nog op.
Dus weg is weg en ruimbaan voor de 12 BB!
In de middag nog even bij een hengelsport zaak in  Tiel geweest een beetje op goed geluk, en denken dat de zwarte Stealth er uitgestald zou staan.
Maar ook om kijken hoe de paddels op de belly boat zitten.
Nu moet ik zeggen dat ze in die winkel niet erg spraakzaam waren, ook een donker zaakje.
Maar ja het was even kijken, begin nog te twijfelen om een camo te nemen met paddels zelf kwam ook door de prijs 450 euro.
Scheelt 60 euro met de stealth zonder paddels.
En daar kun je toch weet gluepads voor kopen.
Maar geheid krijg je spijt van de kleur achteraf denk ik.
Dus geduld de stealth is nog niet leverbaar dus even geduld a.u.b.
Nou het was een kort bezoekje in de winkel ik ben wijzer het kijken is voldoende.
Terug naar de parkeer automaat daar in Tiel voor de hengelsport zaak.
Het was gratis parkeren, de eerste 15 minuten zijn gratis dus zo kort was het bezoek.
Dus weer op naar huis en hier en daar op de route terug nog een fotootje.



Toch nog weer neuzen op internet, en dan kom je de Float plus xl weer tegen of de savage gear 170.
Al die boaten komen volgens mij uit het zelfde nest ergens in China of zo.
Alleen de kleuren verschillen, dat maakt het er af en toe niet makkelijker op.
Of toch niet zwart is gewoon mooier!
Ik blijf bij de stealth opties genoeg om dat schip te pimpen ook voor de toekomst!
Dan is het tijd voor erwtensoep die ik in de bedrijven door nog heb gemaakt.



Volgende stap vandaag zondag dat schip maar gaan reserveren, anders duurt het nog langer voor ik hem binnen heb.
Nu inmiddels weer een uurtje verder de 12BB Stealth besteld, ik hoop alleen niet dat de wachttijd nu te lang is.
Nu afwachten op de levering!
Zo nu tijd voor een flinke bos wandeling op landgoed de Paltz.






En voor nu op naar een volgend avontuur en A JE TO.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...