Dinsadag 21 september 2010

Na de vermoeiende tweedagen van onze vistrip ,beginnen we aan de echte tweede visdag.
Dinsdag morgen ,nadat Jos en ik ,eerst weer even een lekker engelsontbijt hebben genuttigd .
En Jos  de lunch in de tas heeft gedaan ,gaan we even de rest vande spullen halen voor visdag twee.
Het gaat hier om de dieptemeter hengelsteunen driftzak .
Hengels en de rest hebben we al klaar staan ,de avond ervoor nog wat kustaas uit de dozen gehaald ,je neemt toch altijd gauw te veel aas mee ,maar beter te veel dan te weinig is het devies.
Het weer is op deze dag iets anders als op de maandag maar de tempratuur valt mee ,er staat iets meer wind als op dag 1 .
De bedoeling is de stekken gewoon werpend af te vissen ,Jos met de spinhengel en ik met de jerkbaithengel.
We beginnen met de laatste stek op de kaart ,en varen om 7 uur uit ,naar d laatste stek is het toch gauw een klein uurtje varen ,en komen er ook volgens planning aan .
De eerst stek wordt driftend met drift zak afgevist ,die driftzak is ok wel nodig er staat aardig wat wind .
Ik krijg op stek een wel een vermoedelijke aanbeet ,maar daar blijft het ook bij .
Na dat we deze plek na een goede 45 minuten verlaten komen we op stek nr 2  ook deze wordt weer secuur uitgevist ,maar helaas geen aanbeten alleen een volger ,en die laten zich hier niet gauw een tweede keer zien.
We nuttigen hier even een broodje ,roken een peukkie en gaan naar stek nr 3
Tussen tijds varen we daar al slepend met de hengels in de steun naar toe .
We zien nu ook de eerste boten van de Pike Chalenge ,die hier elk jaar wordt gehouden en waarbij je een mooie motor boot kunt winnen ,en die is echt de moeite waard!
Stek drie ik heb hier een goed gevoel bij ,en dat moet je ook hebbn he anders vang je niets .
Maar na een flink aantal worpen door Jos en ikzelf en dat is dan ook weer een 40 minuten verder ,blijven ook hier de vangsten uit .
Moed houden jongens!!!!!!Nu raken deze ervaren snoekvissers niet zo gauw van slag hoor we hebben immers nog 6 en een halve dag te gaan.De andere stekken die we afvissen en slepen en wat al nog meer leveren weinig op , genoeg sigaretten gaan ervan beide zijde door deze dag maar geen snoek.Het is maar goed dat we hier niet van hoeven te leven ,want dat zou niet best zijn wel zie ik nog  een enkele forel springen, wat ik nog nooit gezien had dus dat is weer een meevaller op zo,n dag .Zo breien we  een eind aan de dag en varen richting aanleg plaats hier slepen we wat maar ,we  worden hierbij lastig gevallen door een soort rondvaart bootje die onze weg twee keer toe door kruist .We gaan maar weer aan land spullen opbergen ,en benziene tank vullen voor de volgende dag.Hierna slaan we voldoende proviant in voor de volgende dag en iets meer .En gaan op zoek nar het avond eten wat we vinden bij de plaatselijke kebab felaffelboer van de omgeving.Hier heb ik of (Jos ) grote ogen we bestellen ieder een soort turkse pizza maar dan anders ,het is een Indieer dus de pizza waar de kebab op komt is dikker ,maar dat weten wij niet en het is ook meer vlees ,weten we ook niet,we bestellen er in iedergeval ieder twee ,en een XL Chips .Ook de saus willen we XL dus dit wodt smullen.Bij thuis komst en het uit pakken blijkt het toch een aardige maaltijd ,ruim voldoende voor 4 personen!We kunnen net ieder 1 pizza op en met zijn tweeen net 1 zak chips en een half bakje saus waar we er ook twee van hadden.Na het eten even wat rond gelopen in Killaloe ,we moeten nog een kalender wegbrengen naar de plaatselijke klokkenluider,waar we vorig jaar in de kathedraal een rondleiding kregen alleen bestemd voor ons ,en waar ik foto,s van had gemaakt.Ik zou de foto,s naar de klokkenluider hebben gestuurd maar een kalender voor 2011 leek mij een leuker idee.Na dat we bij de kathedraal waren aangekomen en waar ook flink de klokken werden geluid !Moesten we aldaar flink op de deur bonzen er werdt flink op de honderdenjaren oude kathedraal deuren geslagen ,kalk viel al iuit de muren ,maar er werdt niet open gedaan .Dus naar de vlakbij gelegen supermarkt gegaan ,daar kwam de oude eigenaaresse ons al te gemoed .We vertelden ons verhaal (Jos zijn engels is beter) en de vrouw vond dit zo leuk allemaal,zij belde de klokkenluider(Mnr Brislane ) thuis op ,het waren anderen die met het klokken spel bezig waren (oefenen ofzo ).Nou hij zou er gelijk aan komen ,Nu we hoevden ook niet lang te wachten of een oude lange kromgebogen gestalte kwam er aan gesneld ,ik herkende de man van verre .Na uitleg herkende de man ons nog wel vooral Jos ,altijd te herkenen kalende man grote snor ,lijkt op en van de janssen&janssen jansen uit kuifje dus die kennen ze ook in ierland wel mar dan zonder bolhoed maar met pet.De oude man bekeek de kalender ,en was hier zo blij mee hij sprong zowat een gat in de lucht ,zover hij nog omhoog kon springendan.We werden gelijk weer uit genodigd die avond om de kathedraal weer te bekijken ,en ik dacht oh niet weer die trappen op ,en uit kijken dat je je hoofd niet stoot tijdens die beklimming.Na dat we in de klokkentoren aangekomen waren en waar ze flink aan het oefenen waren met het klokluiden ( het leek wel een aflevering uit midsummer murders  zij ik ook tegen Jos ,en die beaamde dat) bekroop ons  toch een luguber gevoel) .We werden nu ook om buurt uit genodigd om de klokken te luiden, wat Jos beter af ging dan mij.Er hingen zeven klokken en ze tellen er acht wat ik niet begreep( achteraf waren het ook acht klokken )ik zat nog te wachten wie wordt er vermoord in deze serie  maar dat bleef gelukkig uit .En er werd uitgebreid en hartelijk afscheid genomen ,en vervolgen onze weg naar huis ,toch af en toe achterom kijkend je weet maar nooit!!!!!!!huis aangekomen nog even een paar sigaretten en wat drinken ,weer wat kunstaas uit de dozen  ,en onder de douch .
Vorig jaar had ik  zoals ik dacht ,geen  douch in mijn slaap kamer die was op de overloop van het huisje .
Jos die het  als er naar huis gebeld werdt, en ook steeeds tegen mij vertelde dat het toch een mooi huisje is drie slaapkamers twee woonkamers en een keuken  ,drie badkamers .
En ik maar denken waar is die derde badkamer ,nou die bleek achteraf gewoon op mijn slaapkamer te zijn ,en ik maar denken dat het een kast was !
Die Jos er het hele jaar maar weer grappen over maken .En nu lekker slapen en dromen over visdag nr 3 !

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...